18 de set. 2008

Montgròs (15/08/2008)

Qui havia de dir que el Marc aniria d'excursió a Montserrat en plè mes d'agost. Nosaltres, com a botes de muntanya, ens ofèn que en temporada alta pirinenca ens treguin a passejar per la terra baixa enlloc del Pirineu, però per questions de temps així ens vem veure obligades.
Es tracta d'un recorregut força entretingut per arribar al Montgròs des de Santa Cecília. Aquest cim no és dels més importants en alçada dins del massís montserratí, però segurament té el millor panorama del conjunt de la serra, gràcies a la seva posició desplaçada cap el sud. L'itinerari realitzat va ser el següent: Santa Cecília, Canal del Miracle, Coll del Miracle, Coll de les Comes, Montgròs, Portell del Migdia i tornada a Santa Cecília. És un recorregut curt, però amb continues pujades i baixades.

- Situació: Catalunya central, Bages
- Accés: Per la C-55 a Monistrol de Montserrat, agafar el trencall de la BP-1121 cap el Monestir. A la cruïlla anterior al peatge, trencar a mà dreta en direcció a Can Massana. Aparcament habilitat al monestir i refugi de Santa Cecília.
- Punt de sortida: Santa Cecília, 685 metres
- Cim: Montgròs, 1133 metres
- Desnivell: 450 metres totals, sense comptar desnivells acumulats
- Temps: 2h d'anada (pel Coll del Miracle) + 1h 25min de tornada (pel Portell del Migdia)