29 d’ag. 2008

Pic de Coma Pedrosa (29/07/2008)

El pic o alt de Coma Pedrosa és el punt més elevat del Principat d'Andorra, amb 2940 metres d'alçada. El gran desnivell que comporta ascendir-lo, ens ofereix la diversitat de paisatges típica dels Pirineus: es comença per boscos mixtes, boscos de pi negre, prats sub-alpins, terrenys rocosos i, finalment, una cresta fins el cim. Els gairebé 1400 metres de desnivell que s'han de salvar es dissimulen amb una curta marxa d'aproximació i una pujada bastant directe, però si no es vol pujar a aquesta muntanya tant a sac, hi ha la possibilitat de fer nit al Refugi guardat de Coma Pedrosa, a 2260 metres d'alçada, i així també visitar el bell Estany de les Truites.
En quant als itineraris hi han altres opcions. En el nostre cas, vem pujar i baixar per la via normal de la cresta, en vista de les nuvolades que anaven creixent. Però una altra alternativa (més complicada) és seguir pel GR11 un cop arribats a l'Estany Negre, en direcció a la Portella de Baiau, i llavors recorrer la cresta entre el Pic de Baiau i el Coma Pedrosa.

- Situació: Andorra, parròquia de La Massana
- Accés: A Andorra la Vella, cal seguir la carretera CG3 en direcció la Massana i Ordino. Al centre de la Massana agafar el trencall en direcció a Arinsal. Passat el poble d'Arinsal seguir fins el final de la carretera, on després un túnel hi ha un trencall a la dreta amb un indicador del Coma Pedrosa.
- Punt de sortida: Final de la carretera d'Arinsal, 1570 metres
- Cim: Pic de Coma Pedrosa: 2940 metres
- Desnivell: 1370 metres
- Temps: 3h 40min de pujada + 2h 15min de baixada
- Senyalització: Punts grocs. Marques blaques i vermelles del GR11 fins a l'Estany Negre
- Plànol: Andorra, 1:40.000, Editorial Alpina
- Fotos: Cliqueu aquí

Anònim ha dit...

Vaya pateada, pero por solo por las fotos, merece la pena. La lastima es que creo que no sabemos apreciar lo que tenemos aqui al lado.
y la gente largandose al caribe!!!!