2 de jul. 2008

Pic de Viscos (21/06/2008)

Pel pont de Sant Joan el Marc ens va treure a passejar lluny de casa: al Pirineu central francès. Ell no havia estat mai en aquesta zona i s'ha endut molt bons records. Ens vem allotjar en un poble que es diu Argelès-Gazost, que està al sud de Lourdes i des d'aquí hi han infinites possibilitats d'excursions.
Com que aquest any les nevades s'han endarrerit molt, el Marc va decidir que el primer dia pujaria al Pic de Viscos, per comprovar l'estat de les muntanyes de la zona. Aquest modest però escarpat cim de 2141 metres d'alçada, que té una situació privilegiada entre les valls de Luz-Saint-Sauveur i Cauterets, ens va permetre observar que el nivell d'innivació limitava les opcions d'ascensió a partir dels 2.500 metres, ja que per sobre d'aquesta alçada encara quedava força neu.
Per pujar a aquest cim el Marc va triar l'opció més fàcil, ja que la sinuosa carretera que puja a l'estació d'esquí de Luz-Ardiden retalla considerablement el desnivell a realitzar. El més destacable d'aquest cim és l'escarpament de l'últim tram, on s'han de superar diverses puntes rocoses amb passos un xic aèris, i també l'empinada pujada final del cim.

- Accés: Desde Lourdes seguir direcció Luz-Saint-Sauveur, i en el poble agafar la carretera D12 que puja a l'estació d'esquí de Luz-Ardiden. Abans d'arribar a dalt, cal dirigir-se a la zona del Bédéret