15 de jul. 2008

Sant Jeroni (12/07/2008)

El dia 12 va ser l'aniversari del Marc, una data que ell havia esperat amb candeletes per celebrar-ho d'una manera especial en una muntanya del circ de Gavarnie, un dels millors indrets del Pirineu. Però va succeir el que tantes vegades ha arruinat els plans del Marc: la previsió meteorològica. En efecte, el mal temps del cap de setmana va obligar-lo a anul·lar l'expedició al Pirineu central. En el seu lloc, una escletxa d'esperança es va obrir enmig dels núvols del fracàs, i la Moreneta va llençar un missatge enlluernador al Marc: "Aprofita el dissabte al matí, burro! Vine a Montserrat, que fins a la tarda no plourà". Dit i fet, cap a Sant Jeroni se'n van anar...
Molta gent ha pujat a Sant Jeroni, però no tothom ho ha fet pel millor camí: la canal de Sant Jeroni!!! Per sobre del monestir i el refugi de Santa Cecília, s'obre una canal feréstega que puja en forta pendent cap el coll que hi ha entre l'antena de comunicacions i Sant Jeroni. És una via salvatge, que està dotada de cables d'acer i cordes en els punts més complicats (és sender normal i en cap moment s'ha d'escalar). Un cop a l'ermita de Sant Jeroni, s'utilitza el camí normal de les escales fins el cim. Aquest dia vem enganxar un munt de núvols que ens van privar tota vista més enllà del cim.
Com que la canal estava sumament relliscosa a causa de la pluja recent, vem decidir fer una bona volta per tornar a Santa Cecília. Excursionistes i botes vem baixar pel camí vell de les escales de Sant Jeroni, però en el punt on s'enganxen les senyals de GR vem deixar el camí del monestir per anar en direcció nord. És l'anomenat Camí de l'Arrel, que va repassant totes les fondalades del vessant nord de la muntanya i que serveix als escaladors com a via d'accés a les parets.

- Accés: Anar a Monistrol de Montserrat per la C-55 i agafar el trencall cap al monestir de Montserrat. Un cop a la cruïlla del peatge del monestir, trencar cal a dreta per la carretera BP-1103 que va a Can Massana, i després d'un túnel s'arriba a Santa Cecília on cal aparcar el vehicle