15 de jul. 2008

Pic des Tres Senhors (05/07/2008)

El Pic des Trois Seigneurs (Tres Senhors en occità), rep el nom per les tres creus que hi han plantades en el seu cim, suposo que en representació de les tres regions històriques de l'Arieja, que es retroben en aquest punt. Aquest cim té una posició molt estratègica dins d'aquesta província occitana, de la qual diuen que té un dels millors panorames, gràcies al fet que el seu massís té una posició allunyada respecte els grans cims de la zona. Aquest fet ens ofereix vistes que van des del Pic Carlit fins a l'Aneto.
L'accés més fàcil a aquest cim és des del Port de Lers o de Massat, que ens permet fer dos itineraris diferents i així realitzar una ruta circular. La pujada es fa per una vall de la muntanya, on ens trobem un pont de pedres molt simpàtic, un orri (barraca de pastors) i un estany natural a 1700 metres d'alçada. El problema ve a partir de l'estany, on el camí marcat ens fa travessar zones una mica caòtiques i força laborioses, tot i que sense dificultats. Un cop arribem a una bretxa a l'oest del cim, ens resta avançar per una cresta un xic embolicada, on ens caldrà anar evitant alguns blocs. En canvi la baixada és fa tota carenejant, fet que comporta unes suaus pujades i baixades pels diversos sortints de la carena, però compensades per les vistes. Un cop arribem al Port de Lers ens faltarà cobrir els 2 quilòmetres de carretera que ens separen del punt de sortida.

- Accés: Des del poble de Vicdessos cal agafar un trencall que indica Suc-et-Sentenac i Aulus-les-Bains. Mitjançant la carretera D18 pujem cap el Port de Lers, però cal aturar-nos en una corba a 2 quilòmetres del coll, on hi ha un indicador pels excursionistes