25 de set. 2008

Pic de la Mina (07/09/2008)

El Pic de la Mina és un cim secundari del massís de Fontnegra, que està a cavall d'Andorra, França i Catalunya i és el bressol del riu Ariege, afluent del Garona. L'objectiu del dia era pujar al Pic de Fontnegra, punt culminant del massís, però per qüestions físiques alienes a nosaltres ens vem haver de conformar amb aquest pic secundari.
El punt de sortida és el Coll de Pimorent, a 1920 metres d'alçada, que antigament feia de frontera entre Catalunya i Occitània. El camí comença per pista, però quan arribem als remuntadors de l'estació d'esquí de Porté-Puymorens, ens hem de començar a enfilar camp a través cap a la dreta, tot buscant l'ampla carena. Es camina tota l'estona per prats, excepte el troç final del cim on s'han de travessar fàcils blocs de pedra.
Aquesta excursió és ideal per iniciar-se al muntanyisme hivernal, amb esquís o raquetes, ja que la carena és molt ampla i el pendent progressiu.

- Situació: Catalunya Nord, Cerdanya
- Accés: Desde Puigcerdà, cal seguir la N-20 francesa en direcció a Foix. Abans d'arribar al túnel del Pimorent (peatge), trencar a la dreta cap el coll. Un cop a dalt hi ha un gran aparcament.