22 de set. 2008

Pic de la Serrera (24/08/2008)

El Principat d'Andorra, tot i ser el país dels Pirineus, no té cap cim que sobrepassi els 3000 metres d'alçada, fins i tot són pocs els pics que sobrepassen els 2900 metres. Un d'aquests és el Pic de la Serrera, que forma part de la cadena muntanyosa fronterera amb l'Arieja, així com també s'uneix al cordal que vé del Coll d'Ordino. Aquesta última elevació de cims està formada pels pics de Casamanya i de l'Estanyó, i fa de separació entre les valls del riu Valira del Nord (La Massana) i del Valira d'Orient (Canillo). El Pic de la Serrera no és el cim més alt d'aquesta serra, ja que el Pic de l'Estanyó li treu 3 metres més d'alçada (fua!), però la seva posició més al nord li ofereix uns panorames més amplis.
Hi han dues vies andorranes d'arribar al Serrera, per Ransol i per Sorteny, de similar nivell de dificultat. Nosaltres ens vem decantar per pujar-hi des de la vall de Ransol per dos motius: hi ha un accés més ràpid des d'Andorra la Vella i l'excursió té l'atractiu afegit de veure tres estanys (estanys de Ransol i dels Meners de la Coma). El camí està molt trillat i ben senyalitzat, la única "dificultat" és el pendent final cap el cim.

- Situació: Principat d'Andorra, parròquia de Canillo
- Accés: A la carretera CG2 entre Canillo i Soldeu, agafar el trencall cap a Ransol. Un cop travessat el poble, seguir el fons de la vall per pista asfaltada fins a l'aparcament final.